Commissie Samenleving - 13 januari 2023

Gisteren waren Noha Lammerts van Bueren en Wessel Petersen weer aanwezig bij de commissie samenleving. Er stonden vier punten op de agenda om te bespreken en zelf kwamen wij met een rondvraag over het leerlingenvervoer van leerlingen naar het speciaal onderwijs. In de week voor de commissie kwam ons ter ore dat een groep van 36 leerlingen met een touringcar naar school gebracht worden door het chauffeurstekort. Dit leidde tot veel vragen en onrust bij de school en de ouders. Wethouder Reckman gaf aan dat het gebruik van de touringcar een tijdelijke oplossing is. De wethouder zei ook dat hij de ontwikkelingen van het chauffeurstekort in de gaten houdt. De VVD Harderwijk-Hierden zal dit ook doen, om ervoor te zorgen dat onze leerlingen die het nodig hebben op een fijne manier naar school vervoerd kunnen worden!