Commissie Ruimte 23-02-2023

Gisteren had de commissie ruimte een tweetal onderwerpen op haar agenda staan en een werkbezoek aan de MESS.

Sharon Lubbersen was voor ons aanwezig bij de MESS en kreeg samen met de andere commissieleden een uitgebreide toelichting over de mogelijke verbouwingen en de toekomstige exploitatie van de MESS.

Tijdens de commissievergadering heeft Menno Doppenberg kritische vragen gesteld over de toekomst van Nieuw Weiburg. VVD Harderwijk - Hierden ziet graag dat er op de locatie betaalbare woningen van 150.000 - 200.000 euro worden gebouwd, zodat de starter in Harderwijk een betaalbare woning kan kopen. Een jaar na de verkiezingen heeft dit college nog steeds geen uitwerking van het Woonfonds, waar 5 miljoen belastinggeld inzit. Onbegrijpelijk! We hebben wethouder Enklaar (HA) opgedragen zo spoedig mogelijk te komen met een antwoord wanneer de uitwerking af is, want dat wist hij gisteren zelf ook nog niet. Daarnaast vindt de VVD Harderwijk - Hierden het belangrijk dat er wijkvoorzieningen komen zoals een supermarkt en een kinderopvang. Op dit moment zijn deze voorzieningen niet voorzien door het college en bestaat de kans op een wijk zonder eigen voorzieningen. Dat vinden wij een gemiste kans voor de omgeving, want de VVD wil een levendige stadswijk en geen spookwijk.

De VVD Harderwijk - Hierden is blij dat de Van der Valk in Harderwijk wenst uit te breiden. Dit is een mooie kans om meer mensen Harderwijk en Hierden te laten bezoeken, waar het toerisme in Harderwijk en andere lokale ondernemers ook profijt van gaan ondervinden.