VVD Harderwijk Hierden zet in op meer gratis parkeren

Het versterken van de binnenstad is belangrijk voor Harderwijk. Dagelijks profiteren vele Harderwijkers, Hierdenaren en bezoekers van de mogelijkheid om 2 uur gratis te parkeren. Dat is natuurlijk mooi voor u als parkeerder maar zeker ook voor de ondernemers van de binnenstad. Die merken de extra klandizie en kunnen dat goed gebruiken. De proef met 2 uur gratis parkeren wordt voortgezet en dat is goed nieuws. Maar wat de VVD betreft breiden we gratis parkeren uit.

Om die reden wil de VVD Harderwijk-Hierden ook 2 uur gratis parkeren in de Houtwal en op het Westeinde op zaterdag en zondag toevoegen. Dan profiteren ook de horeca (met name op zaterdagavond en zondag) en weekmarkt van het succes van 2 uur gratis parkeren. De kosten die hiermee gemoeid zijn halen we in ons voorstel uit de dagkaarten. Daarmee neemt de VVD Harderwijk-Hierden ook financieel haar verantwoordelijkheid. Dit initiatief heeft in de Raadsvergadering helaas niet op voldoende steun weten te rekenen. Het blijft voor de VVD een prioriteit om de parkeerbelasting naar beneden te brengen.