Nieuwe wandelroutes en Linnaeuspad voor Harderwijk

Harderwijk en Hierden heeft zo’n beetje alles: bos, water, jachthaven, zandverstuiving, heide en strand. In totaal zijn er meer dan honderd bezienswaardigheden en toeristische attracties en er is een goede fietsknooppuntenroute waarvan veel gebruik wordt gemaakt. Vanwege het succes van de fietsknooppuntroutes en om wandelaars beter te bedienen zet de VVD zich in voor het uitwerken van een wandelknooppunten netwerk voor Harderwijk en Hierden.

© Bron: Wandelroutepagina.nl

Op voorspraak van de VVD heeft de Gemeenteraad van Harderwijk ingestemd met het voorstel om Harderwijk en Hierden aantrekkelijker te maken voor wandelaars. Met de aanleg van nieuwe wandelroutes kan Harderwijk en Hierden zich profileren. Om het rijke verleden van hanzestad Harderwijk te onderstrepen worden de wandelroutes hiernaar vernoemd. Het organiseren van eventuele thema-wandelingen draagt bij aan de city-marketing en bedient toeristen die te voet de omgeving van Harderwijk willen ontdekken. Een van de nader uit te werken wandelroutes leidt langs alle Harderwijkse souvenirs: bossen, heide, zandverstuiving, beek, bijzondere bomen, binnenstad en onze randmeren. Dit wandelpad waar al het natuurschoon en cultureel erfgoed dat Harderwijk en Hierden zo mooi en speciaal maakt de revue passeert, krijgt de ere-naam Linnaeuspad.