VVD Harderwijk Hierden zet wederom in op meer gratis parkeren

De VVD Harderwijk-Hierden heeft het vaker gezegd. Het blijft voor de VVD een prioriteit om de parkeerbelasting naar beneden te brengen.

Oktober jl heeft de VVD Harderwijk-Hierden een initiatief ingediend om 2 uur gratis parkeren in de Houtwal en op het Westeinde uit te breiden naar de zaterdag en zondag. Dit initiatief heeft in de Raadsvergadering helaas niet op voldoende steun weten te rekenen. Ook bij de behandeling van het huishoudboekje over 2016 in april jl. heeft de VVD die boodschap wederom ingebracht. Het versterken van de binnenstad is belangrijk voor Harderwijk. Dagelijks profiteren vele Harderwijkers, Hierdenaren en bezoekers van de mogelijkheid om 2 uur gratis te parkeren. Dat is natuurlijk mooi voor u als parkeerder maar zeker ook voor de ondernemers van de binnenstad. Die 2 uur parkeren is niet overal van toepassing en ook niet alle dagen van de week. Wat de VVD betreft breiden we gratis parkeren uit. We zullen ons daarvoor de komende maand bij het behandelen van de financiĆ«n de voor de komende jaren het initiatief toe nemen en sterk voor maken.