In 2016 heeft raadslid Menno Doppenberg een motie ingediend om het College op te roepen zich in te zetten voor een verbinding tussen havens en dag- en verblijfsrecreatie. Met een goed marketingplan kan Harderwijk er voor zorgen dat passanten niet alleen blijven dobberen in de haven, maar hen ook verleiden een bezoek te brengen aan de binnenstad van Harderwijk. Deze ‘verleiding’ zorgt niet alleen voor een kennismaking van passanten met Harderwijk, maar kan ook zorgen voor een economische impuls voor ondernemers in de binnenstad. Uit onderzoek van de Rabobank blijkt dat komende jaren het eigen bootbezit steeds verder zal afnemen, terwijl integratie van havens met dag- en verblijfsrecreatie toeneemt. Harderwijk kent een grote recreatie- en toerismesector. Daar zijn wij als VVD Harderwijk-Hierden trots op. Des te meer is het belangrijk in te blijven zetten op innovatie en creativiteit wanneer nieuwe ontwikkelingen plaatsvinden, zodat ook in de toekomst Gemeente Harderwijk-Hierden de zogenoemde parel van de Veluwe blijft.