Het zomerreces is begonnen! Tijd voor een korte terugblik op het afgelopen politieke jaar.

Afgelopen donderdag 18 juli was alweer de laatste raadsvergadering van dit politieke jaar. De laatste gemeenteraadsvergadering is traditiegetrouw een latertje en dus sloot de vergadering om iets na elven. Het eerste volledige politieke jaar met de raad in deze samenstelling na de verkiezingen van maart 2018.

We hebben met het team van VVD Harderwijk Hierden weer hard gewerkt aan het mooier maken van Harderwijk en Hierden. Dat doen we door juist het gesprek met jou als inwoner of ondernemer aan te gaan en er op die manier achter te komen wat er in de buurt leeft. Zo hebben we gewerkt aan voorstellen voor veilige oversteekplaatsen voor fietsers in Harderwijk en Hierden,  een betere kwaliteit van de uitstraling rondom de Brugge-Vijhestraat, veilige schoolomgevingen, een betere acceptatie van de LHBTI community met als symbool hiervan een regenboogzebrapad en bijvoorbeeld een Harderwijks keurmerk voor bewindvoering. Van zichtbare, tot minder zichtbare oplossingen en verbeteringen voor onze inwoners en ondernemers. Ook grotere thema’s spelen nu zoals hoe we de woningmarkt betaalbaar houden voor verschillende doelgroepen en hoe zorgen we voor een verdere vermindering van CO2 uitstoot binnen onze gemeente en de verduurzaming van de stad. Ook het financiële huishoudboekje van de gemeente vraagt aandacht, want er is weinig ruimte om structureel geld vrij te maken voor bijvoorbeeld belastingverlagingen. Daarom zijn we wel heel blij met de verruiming van het gratis parkeren, wat toch al snel kan schelen in de portemonnee. Op meer plekken kan men nu gratis de eerste twee uur parkeren. Ook zijn we enorm trots op de nieuwe boulevard en het Waterfront wat steeds zichtbaar mooier wordt. Ook Harderweide en het mooie nieuwe park in Drielanden de Crescentplas zijn echt een waardevolle toevoeging voor onze gemeente. Intern is er ook wat veranderd, want in mei is onze  toenmalige wethouder Christianne van der Wal verkozen tot Gedeputeerde in de Provincie Gelderland. Zeg maar wethouder, maar dan voor de provincie. Een ontzettend mooie stap. Bert van Bijsteren, oud fractievoorzitter van onze fractie is terugkomen naar Harderwijk om de rol van Wethouder te vervullen en gaat met een rugzak vol ervaring aan de slag met dezelfde portefeuille aan onderwerpen (o.a. duurzaamheid, economie en het Waterfront). Wil je weten wat we na het reces allemaal gaan doen? Volg ons dan op Facebook en Instagram, want we delen graag waar we mee bezig zijn en zijn vooral ook graag jou als inwoner en de wijken in gesprek. Ben je nieuwsgierig en wellicht meer geïnteresseerd in de lokale politiek, voel je dan zeker ook welkom om eens langs te komen in de fractie. Voor nu wensen we als fractie iedereen in Harderwijk en Hierden een hele mooie zomer en/of hele fijne vakantieperiode toe. Wij starten weer in september met onze agenda voor Harderwijk en Hierden, want er is veel gerealiseerd maar ook nog genoeg te doen.