VVD voor ondernemerschap; als enige tegen extra kwijtschelding gemeentelijke belastingen.

Voor de VVD is er verschil tussen werknemerschap en ondernemen. ZZP' ers en kleine zelfstandigen kiezen voor het ondernemen met alle kansen en risico's die daarbij horen. Wij gaan uit van kansen en zullen ondernemers altijd steunen met het ondernemen, maar niet bij het faciliteren van eenmalige financiële voordelen als het even tegenzit.

© Bron foto; gezondenco

Voor de VVD is er verschil tussen werknemerschap en ondernemen. ZZP' ers en kleine zelfstandigen kiezen voor het ondernemen met alle kansen en risico's die daarbij horen. Wij gaan uit van kansen en zullen ondernemers altijd steunen met het ondernemen, maar niet bij het faciliteren van eenmalige financiële voordelen als het even tegenzit. De kwijtschelding van gemeentelijke belastingen voor ZZP’ers en kleine zelfstandigen valt onder de eenmalige regelingen bestaanszekerheid. De eenmalige regeling gaat als volgt; er zijn diverse regelingen die eenmalig verstrek worden als het nodig is. Dat kan onder andere een extra geldelijke ondersteuning voor de zorgverzekering zijn, een eenmalige ondersteuning voor aanschaf computers of een eenmalige kwijtschelding gemeentelijk belastingen. Heb je het ene jaar een ondersteuning nodig, dan kun je daar recht op hebben. Het jaar erop geen ondersteuning dan kun je er geen aanspraak op maken. Daarom zijn wij als VVD tegen een eenmalige financiële voordeel omdat de armoede hiermee helaas niet op lost wordt. De VVD kijkt graag verder naar structurele oplossingen om de armoede te bestrijden.