Het nieuw clubhuis van hockeyclub M.H.C. De Mezen officieel geopend!

Het was een groot feest bij hockeyclub de Mezen. Afgelopen zaterdag werd het nieuwe clubhuis officieel geopend. De hele dag werden er activiteiten georganiseerd en de nieuwe mascotte van M.H.C. De Mezen werd bekend gemaakt.

In 2017 en 2018 zijn er 3 nieuwe velden aangelegd, 2 zandvelden en 1 waterveld. De VVD Harderwijk-Hierden heeft tijdens de raadsvergadering in 2017 met het oproepen tot de aanleg van het extra waterveld verdere impuls aan de hockeysport gegeven. In juni heeft de VVD bij de behandeling van de kadernota het initiatief genomen om voor De Mezen hun 2de veld ook als volwaardig waterveld uit te voeren, in plaats van een zandkunstgrasveld.

Hierdoor kan er ook op dit veld moderne hockeytechniek worden toegepast, bovendien leidt spelen op dit type veld tot minder blessures. Dit is zowel voor de prestatieve teams als voor brede hockeysport een impuls. De Mezen vragen niet alleen een bijdrage van de gemeente maar nemen zelf de verantwoordelijkheid voor de hogere huur. Dit was mede aanleiding voor de VVD om dit initiatief in te dienen. Dit lukte samen met andere partijen waarna de raad dit initiatief unaniem heeft aangenomen. Goed voor de sport in Harderwijk en een verdere impuls voor hockeyclub De Mezen.

Drie nieuw aangelegde velden en de bouw van een nieuw clubhuis, een project om trots op te zijn!