Beantwoording Schriftelijke Vragen - Scheefhuur

Afgelopen week heeft de VVD Harderwijk-Hierden antwoorden gekregen van het college over onze vragen over scheefhuren. Uit de beantwoording blijkt dat maar liefst 13,4% van de sociale huurwoningen wordt verhuurd aan mensen met een inkomen boven de inkomensgrens van de sociale huurwoningen. Het college geeft aan dat het geen mogelijkheden ziet om op dit moment actie te ondernemen, om deze groep te laten doorstromen. Op die manier ontstaan er meer beschikbare woningen voor degenen die al jaren wachten op een sociale huurwoning. Het college wil alleen blijven inzetten op een aantal, reeds lopende, acties ook al leveren deze weinig tot geen resultaat. Als VVD vinden wij dit teleurstellend en zullen daarom kijken welke vervolgstappen we kunnen zetten, waarbij ook de aanpak van het scheefhuren hoog op de agenda komt, om de wachtlijsten voor de sociale huurwoningen te verkleinen.