Commissie Ruimte - 29 september

Gisteren waren Maarten en Maaike aanwezig bij de commissie Ruimte. Er stonden vier punten op de agenda om te bespreken, waaronder het 'vaststellen buitengebied Zuiderzeestraatweg' en 'Voorbereidingskrediet ontwikkeling Kranenburg-Noord.' Een voorbereidingskrediet is een bedrag wat beschikbaar wordt gesteld voor de voorbereidingen van het bouwplan. Als VVD zijn wij voor het realiseren van woningbouw, als er maar rekening wordt gehouden met de omgeving en inwoners. Bij beide plannen was dit het geval. Daarnaast is ons verzekerd dat het AZC in 2026 stopt, waardoor de woningbouw in Kranenburg-Noord door kan gaan.
Ook het hondenbeleid werd besproken: met de plannen die er liggen, zou de hondenbelasting op termijn afgeschaft kunnen worden, iets waar wij al meerdere keren voor hebben gepleit. Ten slotte leidde wethouder Pijnenburg de kaders en strategie in voor het water- en klimaatadaptatieplan. Er zijn voor 2030 en 2050 klimaatdoelen opgesteld die ook onze gemeente moet behalen en dit plan ging over het afvoeren van het vele regenwater wat nu valt en het creëren van schaduwplekken voor de oplopende temperaturen. Na het vaststellen van dit zorgvuldige en ambitieuze plan, komt er een overzicht wanneer het plan gaat starten en hoe onze inwoners hierover geïnformeerd worden. Een waardevolle avond, dus!