Debat verdiepingsslag Hierden

Gisteren, tijdens de raadsvergadering, stond het debat over de toekomst van Hierden op de agenda. Hiervoor heeft het college een visie op laten stellen. Het uitgangspunt van de VVD is dat Hierdenaren in Hierden moeten kunnen blijven wonen, maar uiteraard met behoud van het landschappelijke karakter van Hierden. Onze bijdrage gisteren was vooral gericht op de manier waarop deze visie tot stand is gekomen. Wij hadden graag gezien dat dit samen met Hierdenaren was opgesteld, echter heeft het college voor de route gekozen om eerst een visie te laten opstellen en daarna pas met de Hierdenaren in gesprek te gaan. Helaas is er amper iets met de input van de Hierdenaren gedaan. Wat de VVD betreft is dat de reden dat er nog essentieel zaken in dit stuk ontbreken. Daarom zullen we met een aantal andere partijen bij de volgende raadsvergadering met een initiatief komen om dit alsnog aangepast te krijgen. Als afsluiting van het debat hebben wij als VVD een ingelijst Hierdens volkslied in combinatie met de Hierdense vlag aangeboden aan het college om te benadrukken dat Hierden een bijzondere plek heeft in onze gemeente.