Raadsvergadering 01-06-2023

Gisteravond zaten onze drie raadsleden weer klaar voor jou! Onze gezamenlijke motie met Gemeentebelang Harderwijk-Hierden, over de communicatie rondom grootschalige wegwerkzaamheden, werd behandeld.

Gisteravond zaten onze drie raadsleden weer klaar voor jou!

Onze gezamenlijke motie met Gemeentebelang Harderwijk-Hierden, over de communicatie rondom grootschalige wegwerkzaamheden, werd behandeld. Van veel zorgverleners en inwoners hebben wij gehoord dat, ondanks het voorspoedige verloop, zij erg veel hinder hebben ondervonden van de wegwerkzaamheden rondom de Oranjelaan en N303. PatiĆ«nten en leerlingen die afhankelijk zijn van leerlingenvervoer, konden niet tijdig op de plaats van bestemming komen.

In 2021 hebben wij ook al aandacht gevraagd om alle stakeholders te betrekken bij dit soort grootschalige trajecten en hun belangen mee te nemen.

De motie werd door het college ontraden. Volgens het college was de communicatie rondom de werkzaamheden van afgelopen maanden voldoende en is het onmogelijk om alle stakeholders te bereiken en betrekken. Zonde om te horen voor de zorgverleners die wij over dit onderwerp hebben gesproken!

Naast de VVD en Gemeentebelang, stemden PvdA en GroenLinks voor onze motie.